خدمات مگنت تراپی در شیراز (کلینیک سورین)

ارائه خدمات مگنت تراپی همراه با تجهیزات پیشرفته و متدهای روز دنیا
مگنت تراپی
مگنت تراپی چیست

این روش درمانی جزء کم خطرترین روش‌های درمانی است که با ایجاد یک میدان مغناطیسی در بخش‌های آسیب‌دیده سبب درمان بیمار می‌شود.

موارد کاربرد مگنت تراپی

کاربردهای مگنت تراپی شامل موارد گسترده‌ای از جمله بهبود آرتروز، درمان شکستگی، بهبود ضایعه‌های پوستی و غیره می‌شود.

فواید مگنت تراپی

مگنت تراپی دارای انواع مختلفی می‌باشد که بر اساس مشکل فرد و تشخیص درمانگر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

چرا مگنت تراپی

مگنت تراپی یکی از موثرترین روش‌های درمانی به‌حساب می‌آید که شامل موارد کاربرد گسترده‌ای می‌باشد.
کاهش التهاب و تورم

در این روش درمانی نواحی آسیب‌دیده در معرض موج‌های مغناطیسی قرار گرفته می‌شود و در نهایت التهابات و تورم بیمار کاهش پیدا می‌کند.

افزایش جریان خون

امواج مغناطیسی ساطع شده از این دستگاه سبب افزایش گردش خون عمومی و موضعی بدن و اکسیژن رسانی به بافت بدن و در نهایت کاهش درد می‌شود.

این روش درمانی با ایجاد میدان‌های مغناطیسی نه تنها سبب کاهش و تسکین درد می‌شود بلکه طول دوره نقاهت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بهبود و ترمیم زخم
ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده

در این روش درمانی ناحیه تحت درمان را با طول موج و شدت کنترل شده‌ای  تحت درمان قرار می‌دهند و سبب ترمیم بافت‌های آسیب دیده می‌شوند.

مگنت تراپی چیست

مگنت تراپی یکی از روش‌های درمانی فیزیوتراپی است که با نام مغناطیس درمانی نیز از آن یاد می‌شود. مگنت تراپی توسط دستگاه مخصوص انجام می‌شود که این دستگاه با تولید امواج مغناطیسی سبب بهبود وضعیت بیمار می‌شود. روش کار این تکنیک به گونه‌ای است که با ایجاد میدان مغناطیسی در بخش‌های آسیب‌دیده درمان انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که میزان فرکانس و مدت‌زمان آن با توجه به تشخیص درمانگر فرق دارد و قابل‌کنترل می‌باشد.

با توجه به اینکه میدان‌های مغناطیسی بر روی عملکرد بدن انسان نقش مهمی دارند مگنت تراپی در سال‌های اخیر بین افراد به‌عنوان روش درمانی کاربردی یاد می‌شود. با توجه به اینکه بدن انسان تحت تأثیر نیروی مغناطیسی زمین قرار دارد این روش درمانی می‌تواند بسیاری از مشکلات و اختلالات سیستم بدن انسان را برطرف کند. درواقع مگنت تراپی روشی غیرتهاجمی است که موجب بهبود وضعیت بدن و کاهش درد در نقاط مختلف می‌گردد. در نظر داشته باشید که با ایجاد میدان مغناطیسی در بدن تعادل بیشتر شده و بافت‌های آسیب‌دیده بهبود می‌یابند.

کاربرد مگنت تراپی

با توجه به تأثیر میدان مغناطیسی بر بدن انسان مگنت تراپی دارای کاربردهای گسترده‌ای می‌باشد و تأثیرات چشمگیری بر روی قسمت‌های مختلف بدن انسان دارد. کاربرد مگنت تراپی به‌گونه‌ای است که می‌توان از آن در کنار دیگر روش‌های درمانی یا به‌صورت جداگانه کمک گرفت. ازجمله کاربردهای مهم مگنت تراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ضایعه‌های پوستی
  • سوختگی
  • زخم و جراحت
  • پوکی استخوان
  • آرتروز
  • شکستگی
  • دردهای تنشی مانند میگرن
  • روماتیسم مفصلی

مگنت تراپی مغز

یکی از مهم‌ترین کاربردهای مگنت تراپی تأثیر آن بر روی مغز می‌باشد که مطالعات تکمیلی در این زمینه هنوز در دست بررسی می‌باشد. مگنت تراپی مغز یکی از جدیدترین شیوه‌های درمان برخی بیماری‌ها مانند سکته مغزی است که موجب توان‌بخشی این بیماران می‌گردد. از دیگر کاربردهای مگنت تراپی می‌توان به تأثیر آن در بهبود بیماران مبتلا به پارکینسون اشاره کرد.

مگنت تراپی برای دیسک کمر

به‌صورت کلی مگنت تراپی یکی از درمان‌های رایج برای عارضه‌های کمر محسوب می‌شود و ازجمله تأثیرات آن می‌توان به درمان دیسک کمر اشاره کرد. استفاده از این روش درمانی می‌تواند میزان مصرف داروهای مسکن را کاهش داده و عوارض چنین داروهایی بر بدن را کمتر کند.

مگنت تراپی دیسک گردن

دیسک گردن یکی از بیماری‌های شایع و آزاردهنده است که امروزه توسط مگنت تراپی علائم آن تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند. با توجه به تأثیر میدان مغناطیسی بر روی بدن انسان مگنت تراپی دیسک گردن در رفع این اختلال نقش عمده‌ای دارد. میدان‌های مغناطیسی قادرند به سلول‌ها با عمق‌های مختلف نفوذ کنند که این موضوع موجب ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده می‌گردد. در این روش فرکانس پایینی از امواج بر روی قسمت آسیب‌دیده قرار می‌گیرد که قادر به درمان می‌باشد.

مزایای مگنت تراپی

همان‌طور که توضیح داده شد این روش درمانی غیرتهاجمی است و به همین دلیل فرآیند بهبودی فرد بدون درد انجام می‌شود. بیشترین کاربرد این تکنیک شامل درمان التهاب و ورم می‌باشد. همچنین این روش درمانی قادر به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده است و می‌تواند بافت‌هایی که دارای آسیب عمیق هستند را نیز ترمیم کند. از دیگر مزایای مگنت تراپی می‌توان به افزایش گردش خون و کاهش اسپاسم اشاره کرد.

انواع مگنت تراپی

مگنت تراپی در انواع مختلفی انجام می‌شود که بر اساس مشکل فرد و تشخیص درمانگر می‌توان از آنها استفاده کرد. ازجمله انواع مگنت تراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مگنت تراپی میدان مغناطیسی استاتیک: انجام این کار توسط تخت مخصوص در کلینیک فیزیوتراپی انجام می‌شود و نحوه کار آن به گونه‌ای است که مگنت به‌صورت مستقیم با بدن در تماس است.

مگنت تراپی الکتریکی: در این روش از آهنرباهای مخصوص استفاده می‌شود که دارای بار الکتریکی می‌باشند. در این نوع مگنت تراپی پالس‌هایی که از این آهنربا خارج می‌شود در بهبود وضعیت بدن فرد نقش دارد.

مگنت تراپی با درای نیدلینگ: همان‌طور که توضیح داده شد این روش درمانی در برخی مواقع به‌عنوان مکمل به‌کار می‌رود و یکی از بهترین کاربردهای آن در کنار تکنیک سوزن خشک می‌باشد. در این روش هنگام قرار دادن سوزن در نقاط مختلف از آهنربا در همان بخش استفاده می‌شود.

عوارض و موارد منع استفاده از مگنت تراپی

مگنت تراپی یکی از روش‌های درمان بی‌خطر محسوب می‌شود که در صورت انجام آن توسط متخصص مزایای زیادی به دنبال دارد. توجه داشته باشید که استفاده از این روش توسط افراد با دانش ناکافی می‌تواند مضرات زیادی به دنبال داشته باشد. این روش درمانی کاملاً بی‌خطر است و با ادامه پیدا کردن جلسات درمان و قرار گرفتن در معرض امواج خطر جسمانی فرد را تهدید نمی‌کند.

برخی از بیماران مانند افرادی که دارای باتری قلبی می‌باشند امکان استفاده از این روش را ندارد؛ چراکه سبب اختلال در عملکرد باتری شده و خطرات جدی به دنبال دارد. از دیگر موارد منع استفاده از مگنت تراپی می‌توان به زنان باردار، اختلالات غدد درون‌ریز، توده بدخیم، مشکلات کلیوی، سل، اشکالات خونریزی و غیره اشاره کرد.

هزینه مگنت تراپی و تعداد جلسات درمانی

یکی از مواردی که درزمینه انجام مگنت تراپی مطرح می‌شود تعداد جلسات درمانی مگنت تراپی و هزینه آن است. در نظر داشته باشید که با توجه به تفاوت در سیستم بدن انسان و نوع بیماری‌ها نمی‌توان تعداد جلسات درمانی را به‌صورت دقیق بیان کرد و در همین راستا هزینه مگنت تراپی نیز قابل پیش‌بینی نیست؛ چراکه هزینه انجام این کار به تعداد جلسات درمانی مگنت تراپی بستگی دارد. ازجمله عواملی که بر روی تعداد جلسات مگنت تراپی نقش دارد می‌توان به سن، سبک زندگی، بیماری‌های زمینه‌ای، شدت آسیب و غیره اشاره کرد که تمامی این عوامل به‌صورت مستقیم بر روی قیمت مگنت تراپی تأثیر دارد.

امروزه اشکال مختلفی از روش‌های درمانی به وجود آمده‌اند که قادرند در زمان کوتاه و به‌صورت غیرتهاجمی منجر به بهبود بیماری‌های متعدد شوند. مگنت تراپی یکی از بهترین شیوه‌های درمان بیماری‌هایی ازجمله آرتروز، دیسک گردن، کمردرد، سردرد و غیره می‌باشد و با توجه به اینکه این روش درمانی غیرتهاجمی و بدون درد است از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد.