خدمات الکترواکوپانکچر در شیراز (کلینیک سورین)

ارائه خدمات الکترواکوپانکچر همراه با تجهیزات پیشرفته و متدهای روز دنیا
الکترواکوپانکچر
الکترواکوپانکچر چیست

الکترواکوپانکچر نوعی طب سوزنی الکتریکی است که با استفاده از یک جریان الکتریکی  برای درمان بیماری‌های مختلف اقدام موثر واقع می‌شود.

موارد کاربرد الکترواکوپانکچر

از جمله مهم‌ترین کاربردهای الکترواکوپانکچر می‌توان به درمان گردن درد، کمر درد، بهبود التهابات مفصلی و غیره اشاره کرد.

فواید الکترواکوپانکچر

الکترواکوپانکچر یکی از بهترین روش‌های درمانی برای کاهش و بهبود درد می‌باشد که با ولتاژهای مختلف روی بدن اعمال می‌شود.

چرا الکترواکوپانکچر

الکترواکوپانکچر (طب سوزنی الکتریکی) یکی از موثرترین روش‌های درمانی است که شامل موارد کاربرد گسترده‌ای می‌باشد.
بهبود آرتروز

الکترواکوپانکچر یکی از روش‌های درمانی موثر برای بهبود آرتروز به حساب می‌آید که اثربخشی آن به تعداد جلسات درمان بستگی دارد.

حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی

این روش درمانی تا حد زیادی به بهبود عوارض جانبی شیمی درمانی از جمله حالت تهوع کمک می‌کند.

کاهش دردهای مفصلی

کاهش درد و بهبود عملکرد مفاصل از جمله مهم‌ترین کاربردهای الکترواکوپانکچر یا طب سنتی الکتریکی می‌باشد.

بهبود گرفتگی عضلات

از طب سنتی الکتریکی برای درمان اسپاسم و گرفتگی عضلانی نیز کمک گرفته می‌شود که تاثیر بسزایی برای درمان آنها دارد.

الکترواکوپانکچر

الکترواکوپانکچر نوعی طب سوزنی الکتریکی است که توسط فیزیوتراپیست مورداستفاده قرار می‌گیرد و به کمک آن جریان الکتریکی کنترل‌شده‌ای به سمت بدن هدایت می‌شود. الکترواکوپانکچر با به‌کارگیری در نواحی مختلف بدن منجر به بهبود نقاط گوناگون می‌گردد و به درمان عارضه‌های متعدد کمک می‌کند.

درواقع الکترواکوپانکچر یکی از روش‌های درمانی نوین در فیزیوتراپی است که با استفاده از آن جریان الکتریکی به کمک سوزن به بافت آسیب‌دیده وارد می‌شود. نحوه عملکرد الکترواکوپانکچر به‌گونه‌ای است که با قرارگیری سوزن در نقاط مناسب، جریان الکتریکی با عبور از سوزن‌ها وارد بدن می‌شود. این موضوع سبب می‌شود خاصیت درای نیدلینگ بیشتر شده و به این صورت بافت‌های عصبی نیز تحریک می‌شوند.

در این روش درمانی نقاط مشخصی برای درمان توسط متخصص تعیین می‌شود و سوزن‌ها در فاصله و عمق مشخصی قرار می‌گیرند. پس از قرارگیری سوزن‌ها روی بدن، به دستگاه الکترواکوپانکچر متصل شده و ولتاژ مشخصی را وارد می‌شود.

مزایای الکترواکوپانکچر

الکترواکوپانکچر دارای فواید زیادی در فیزیوتراپی می‌باشد و درصورتی‌که به شکل صحیح و اصولی انجام شود می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای بدن به دنبال داشته باشد. ازجمله مزایای استفاده از الکترواکوپانکچر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• رفع اختلالات تنفسی
  • بهبود اختلالات عصبی
  • بهبود اختلالات اسکلتی
  • زونا
  • دردهای پس از جراحی
  • کنترل وزن
  • میگرن
  • مجاری ادراری

موارد منع استفاده از الکترواکوپانکچر

این روش درمانی دارای فواید بسیاری می‌باشد ولی در برخی مواقع منع استفاده از الکترواکوپانکچر وجود دارد و به همین دلیل تشخیص فیزیوتراپیست در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. ازجمله موارد منع استفاده از الکترواکوپانکچر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بیمارانی که ضربان‌ساز قلب دارند
  • عفونت‌های فعال
  • پیچ‌خوردگی با تشخیص نامعلوم
  • نزدیکی حنجره در صورت تنگی راه هوایی
  • زنان باردار و شیرده

عوارض الکترواکوپانکچر

الکترواکوپانکچر یکی از بهترین روش‌های درمانی به شمار می‌رود که دارای عوارض و خطرات چندانی نمی‌باشد ولی درصورتی‌که توسط متخصص انجام نشود می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد. درواقع اگر ولتاژ مناسب در این روش درمانی مورداستفاده قرار نگیرد می‌تواند خطرات ناگواری برای سلامتی انسان در پی داشته باشد. برخی مواقع عدم استفاده از ولتاژ مناسب منجر به شوک، آسیب‌دیدگی اندام‌ها و غیره می‌گردد. به‌صورت کلی برخی از شایع‌ترین عوارض الکترواکوپانکچر شامل موارد زیر می‌باشند:

• درد، خونریزی خفیف و کبودی در ناحیه ورود سوزن
  • احساس گزگز

الکترواکوپانکچر یکی از بهترین روش‌های درمانی در فیزیوتراپی به شمار می‌رود که به کمک نیدل و دستگاه مخصوص انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که در این زمینه مراجعه به مراکز تخصصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و می‌تواند از عوارض و خطرات جانبی پیشگیری کند.