خدمات منوال تراپی در شیراز (کلینیک سورین)

ارائه خدمات منوال تراپی همراه با متدهای روز دنیا
منوال تراپی
منوال تراپی چیست

منوال تراپی یکی از موثرترین روش‌های درمان دستی است که فیزیوتراپیست با تکتیک‌های مختلف نسبت به بهبود عملکرد مفاصل اقدام می‌کند.

اثرات درمانی منوال تراپی

منوال تراپی اثرات درمانی متعددی از جمله رفع انقباض عضلانی، رفع محدودیت‌های حرکتی، بهبود گردش خون و غیره دارد.

موارد منع منوال تراپی

منوال تراپی برای افرادی که جراحی تعویض مفصل انجام داده‌اند یا دارای بیماری‌های خاص و نرمی مفصل هستند، توصیه نمی‌شود.

چرا منوال تراپی

منوال تراپی یکی از موثرترین تکنیک‌های درمان دستی می باشد که در زمینه بهبود عارضه‌های اسکلتی-عضلانی به‌کار می رود.
بهبود اسپاسم عضلات

برای بهبود اسپاسم عضلانی از تکنیک انرژی عضلانی کمک گرفته می‌شود و فیزیوتراپیست با ماساژ ناحیه تحت درمان نسبت به درمان بیمار اقدام می‌کند.

کاهش و بهبود محدودیت‌های حرکتی
بهبود محدودیت‌های حرکتی

فیزیوتراپیست با استفاده از تکنیک آزادسازی مفصل نسبت به کشش مفاصل اقدام کرده و محدودیت‌های حرکتی فرد را بهبود می‌بخشد.

به کمک منوال تراپی بافت‌ بدن نرم شده و گره‌های عضلانی بهبود پیدا می‌کند که این امر در نهایت منجر به کاهش و تسکین درد بیمار خواهد شد.

بهبود توانایی حرکت مفاصل
بهبود آسیب‌دیدگی زانو

منوال تراپی یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای بهبود آسیب دیدگی زانو می‌باشد که مشکلاتی مانند منیسک زانو را بهبود می‌بخشد.

منوال تراپی چیست

منوال تراپی یکی از روش‌های فیزیوتراپی و نوعی درمان دستی به شمار می‌رود که قادر به درمان مشکلات عضلانی-اسکلتی می‌باشد. تکنیک منوال تراپی توسط فیزیوتراپیست انجام شده و به بهبود عملکرد بدن و اختلالات موجود کمک می‌کند. درواقع این روش درمانی بدون دخالت دست انجام می‌شود و منجر به کاهش درد بدن انسان می‌گردد. منوال تراپی روشی کم هزینه و ایمن است که در کاهش درد تمامی نواحی بدن کمک می‌کند. منوال تراپی به درمان نواحی مختلف بدن فرد مانند گردن، کمر، پا، شانه، ستون فقرات و غیره کمک کرده و فیزیوتراپیست توسط ماساژ و حرکات دست درمان را انجام می‌دهد.

مزایای منوال تراپی

منوال تراپی یکی از بهترین روش‌های فیزیوتراپی می‌باشد که دارای عوارض خاصی نمی‌باشد و به بهبود اندام‌های بدن کمک می‌کند. از جمله مزایای منوال تراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بهبود اسپاسم عضلانی
  • رفع محدودیت‌های حرکتی
  • کاهش و رفع التهابات
  • رفع انقباض عضلانی
  • بهبود گردش خون
  • کاهش دردهای اسکلتی-عضلانی
  • کاهش خشکی و حرکتی اندام‌ها
  • افزایش توانایی حرکت مفاصل

هزینه منوال تراپی

به صورت کلی منوال تراپی از جمله روش‌های کم‌هزینه در فیزیوتراپی به شمار می‌رود. فاکتورهای مختلفی بر روی هزینه منوال تراپی تأثیر دارد که یکی از مهم‌ترین آنها مهارت فیزیوتراپیست است؛ هرچند این روش عوارض چندانی ندارد ولی در صورت تجربه ناکافی فیزیوتراپیست خطرات جانبی برای فرد به دنبال دارد. در نظر داشته باشید که امروزه منوال تراپی توسط مراکز دولتی و خصوصی انجام می‌شود و انتخاب مرکز درمان یکی از معیارهای اساسی در تعیین قیمت منوال تراپی است که به صورت کلی هزینه درمان مراکز خصوصی بیشتر از دولتی است.

از دیگر موارد مؤثر در تعیین هزینه منوال تراپی می‌توان به نوع بیمه اشاره کرد که می‌تواند منجر به کاهش یا افزایش هزینه‌ها شود. علاوه بر این مدت‌زمان درمان از دیگر موارد مؤثر بر روی هزینه منوال تراپی می‌باشد؛ یعنی هرچه مدت‌زمان درمان و تعداد جلسات بیشتر باشد هزینه‌ها نیز بیشتر می‌شود.

تکنیک‌های منوال تراپی شامل چیست

به صورت کلی قبل از انجام فرآیند فیزیوتراپیست استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، عصب، تأمین خون و غیره را ارزیابی می‌کند؛ در این حالت میزان عوارض کمتر شده و منوال تراپی نتیجه بهتری خواهد داشت. پس از انجام ارزیابی فیزیوتراپیست می‌تواند تکنیک موردنیاز را انتخاب و منوال تراپی را مطابق آن انجام دهد. از جمله تکنیک‌های مختلف منوال تراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحریک مفصل

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های منوال تراپی تحریک مفصل است که هدف از انجام آن شل شدن مفصل می‌باشد. توسط این تکنیک با کاهش درد دامنه حرکتی فرد افزایش پیدا می‌کند.

تحریک بافت نرم

یکی از روش‌های کاهش درد عضلانی است که با شکستن بافت ماهیچه‌ای این کار را انجام می‌دهد. این کار توسط فیزیوتراپیست در اطراف بافت آسیب دیده انجام می‌شود.

استرین و اسپرین

از جمله روش‌هایی که منجر به کاهش درد ناشی از رفلکس‌های عصبی است می‌توان به استرین و آسپرین اشاره کرد. این روش نسبت به دیگر روش‌ها با درد چندانی همراه نیست و برای مشکلات مختلف با درد کم یا زیاد کاربرد دارد.

تکنیک انرژی عضلانی (METs)

از دیگر روش‌های منوال تراپی می‌توان به MET اشاره کرد. این روش به انقباض عضله کمک کرده و توسط آن مفصل تحریک شده و به‌این‌ترتیب درد کاهش پیدا می‌کند. درواقع این روش به کمک اسپاسم عضلات کمک به تقویت رباط‌های ضعیف می‌کند.

کاربردهای منوال تراپی

همان‌طور که توضیح داده شد منوال تراپی برای اندام‌های متعددی انجام می‌شود ولی بیشترین کاربرد آن مربوط به موارد زیر می‌باشد:

درمان عارضه‌های دیسک کمر

یکی از بهترین روش‌های درمان عارضه‌های مختلف دیسک کمر منوال تراپی می‌باشد. منوال تراپی دیسک کمر به‌واسطه ماساژ مخصوص انجام می‌شود و با حرکت مفاصل بهبود انجام می‌گردد. انجام حرکات دستی در این ناحیه منجر به افزایش دامنه حرکتی فرد می‌گردد. درمان عرضه‌های دیسک کمر به کمک تکنیک‌های متعددی انجام شده و بیشترین تکنیک مورداستفاده در آن رها سازی میوفاسیال و کشش عضله می‌باشد.

درمان عارضه‌های ستون فقرات

منوال تراپی یکی از روش‌های رایج برای رفع اختلالات سیستم اسکلتی بدن افراد می‌باشد. منوال تراپی نوعی تکنیک تخصصی ماساژ است که توسط متخصص طب فیزیکی و فیزیوتراپیست انجام می‌شود. از جمله مزایای منوال تراپی ستون فقرات می‌توان به اسپاسم عضلانی و کاهش دردهای این ناحیه اشاره کرد.

درمان مشکلات زانو

بیماری‌های مختلف مانند آرتروز، پوکی استخوان، مینیسک و غیره سبب بروز درد در ناحیه زانو می‌شوند و یکی از بهترین روش‌های درمان منوال تراپی می‌باشد. با استفاده از این روش دردهای ناحیه زانو کاهش پیدا کرده و به‌این‌ترتیب دامنه حرکتی فرد افزایش پیدا می‌کند.

درمان آسیب‌های گردن

درمان دردهای ناحیه گردن به روش‌های مختلفی توسط متخصص انجام می‌شود و یکی از بهترین روش‌ها منوال تراپی می‌باشد. منوال تراپی گردن به کاهش درد در نقاط حساس و ماشه‌ای این منطقه کمک کرده و سبب بهبود گرفتگی ماهیچه این ناحیه می‌گردد. نواحی گردن به دلایل مختلفی همچون تحرک، انقباض و غیره دچار درد شده که با استفاده از این روش می‌توان درد را تا حد زیادی بهبود بخشید.

منوال تراپی یکی از بهترین روش‌های درمانی فیزیوتراپی محسوب می‌شود که به دلیل نداشتن عوارض جانبی از محبوبیت بالایی بین افراد برخوردار است. منوال تراپی نوعی تکنیک درمان دستی است که توسط فیزیوتراپیست به‌صورت تخصصی انجام می‌شود و در صورت نداشتن مهارت کافی ممکن است سبب تشدید درد در نواحی مختلف بدن شود و به همین دلیل انتخاب درمانگر مناسب در بهبود اندام‌ها و افزایش دامنه حرکتی نقش مهمی دارد.