خدمات درای نیدلینگ در شیراز (کلینیک سورین)

ارائه خدمات درای نیدلینگ همراه با متدهای روز دنیا
درای نیدلینگ
درای نیدلینگ چیست

درای نیدلینگ یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی است که توسط فیزیوتراپیست با استفاده از سوزن‌های نازک انجام می‌شود.

موارد کاربرد درای نیدلینگ

مهم‌ترین کاربرد درای نیدلینگ تسکین و بهبود دردهای عضلانی، کاهش درد در نقاط ماشه‌ای و افزایش انعطاف‌پذیری می‌باشد.

فواید درای نیدلینگ

درمان مشکلات متعدد از جمله آسیب‌های ورزشی، گرفتگی عضلات، التهاب تاندون‌ها و غیره بدون نیاز به دارو، مهم ترین مزیت این درمان است.

چرا درای نیدلینگ

درای نیدلینگ (سوزن خشک) یکی از موثرترین روش‌های درمانی به‌حساب می آید که شامل موارد کاربرد گسترده ای می‌باشد.
بهبود توانایی حرکتی عضلات
بهبود اختلالات عضلانی

فیزیوتراپیست با استفاده از سوزن‌ نسبت به آزادسازی گره عضلانی اقدام کرده که این امر سبب بهبود اختلالات عضلانی می‌شود.

کاهش و بهبود التهاب تاندون

درای نیدلینگ با دارا بودن خاصیت ضدالتهابی منجر به کاهش و بهبود التهاب عضلات و تاندون‌ می‌شود.

روش سوزن خشک با کاهش درد چگونگی برقراری ارتباط عضلات و مغز را تغییر داده و منجر به بهبود عملکرد عضلات خواهد شد.

بهبود سردردهای میگرنی

درای نیدلینگ علاوه بر تاثیر بر روی دردهای اسکلتی-عضلانی، به روند درمان سردردهای میگرنی نیز کمک می‌کند.

تکنیک درای نیدلینگ یا سوزن خشک یکی از روش‌های درمانی مورد استفاده توسط فیزیوتراپ‌ها می‌باشد که جهت بهبود درد در نواحی مختلف به‌کار می‌رود. درواقع درای نیدلینگ یکی از کاربردی‌ترین تکنیک‌های فیزیوتراپی محسوب می‌شود که به تسکین گرفتگی عضلات کمک می‌کند. در بسیاری از مواقع مشکلات عصبی سبب بروز درد در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود که درای نیدلینگ با وارد کردن سوزن‌های نازک به این نواحی از بروز درد جلوگیری می‌کند.

فیزیوتراپ‌ها دارای دانش آناتومی بوده و با استفاده از فرو بردن این سوزن‌ها در نواحی مخصوص سبب تسکین درد می‌شوند. در این روش سوزن بدون استفاده از داروی خاصی وارد بدن می‌شود و پس از فرو رفتن در عضله اختلالات برطرف خواهد شد. درای نیدلینگ با نام‌هایی همچون سوزن درمانی، نیدل تراپی، سوزن نیدلینگ و غیره نیز در بین افراد شناخته می‌شود. سوزن‌های مورد استفاده در این روش از جنس استیل ضدزنگ بوده و در مدت‌زمان مشخصی توسط درمانگر درون بدن قرار می‌گیرند تا ضمن آزادسازی گره زمینه تسکین درد را فراهم می‌کنند.

موارد کاربرد سوزن نیدلینگ

تکنیک سوزن خشک جهت تسکین درد در نواحی مختلف بدن به‌کار می‌رود ولی بیشترین کاربرد آن مربوط به موارد زیر می‌باشد:

• التهاب تاندون‌ها
  • مشکلات و آسیب‌های ورزشی
  • مشکلات مفاصل
  • گرفتگی عضلات
  • سردرد میگرنی
  • عصب سیاتیک
  • خارپاشنه
  • تنیس البو
  • گلف البو
  • فیبرومیالژیا
  • دیسک گردن
  • مشکلات ستون فقرات

فواید درای نیدلینگ

به صورت کلی این روش با استفاده از تحریک ترشح هورمون‌های ضد درد به درمان فرد کمک می‌کند. سوزن تراپی یک روش کاملاً نوین است و بر اساس آناتومی بدن انسان انجام می‌شود. افراد می‌تواند برای درمان گرفتگی عضلات از این روش کمک بگیرند و به‌این‌ترتیب از انجام اقداماتی همچون جراحی جلوگیری می‌گردد.

• کاهش درد در نقاط ماشه‌ای
  • افزایش انعطاف‌پذیری
  • تسکین دردهای عضلانی
  • بهبود سفتی عضلات و شل شدن آنها
  • کم شدن دوره نقاهت بیماری

تکنیک‌های مورد استفاده در داری نیدلینگ

درای نیدلینگ یا سوزن خشک در دو تکنیک انجام می‌شود که تکنیک داخلی – خارجی و تکنیک Non-Trigger Point نام دارد و در اینجا هر یک به تفکیک برای شما توضیح داده می‌شود.

تکنیک داخلی – خارجی

این روش شامل حرکت سوزن به داخل و خارج بدن می‌باشد و نیدل ها مدت زیادی در بدن فرد قرار نمی‌گیرند. درواقع فیزیوتراپ در این روش سوزن‌ها را در نقاط لازم فرد کرده و پس از زمان لازم خارج می‌کند. در این روش از تکنیک منیپولیت و پیستون زدن کمک گرفته می‌شود.

تکنیک Non-Trigger Point

در روش قبل جهت تسکین درد فیزیوتراپیست سوزن را مستقیماً در ناحیه درد وارد می‌کند ولی در این روش ممکن است نیدل وارد نواحی اطراف محل اصلی درد شود. این روش برای درمان دردهایی که سیستم عصبی مرکزی بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد مناسب است و تنها بر روی ناحیه درد متمرکز نیست.

عوارض و موارد منع استفاده درای نیدلینگ

این روش دارای عوارض جانبی حاد نمی‌باشد و عوارض جانبی آن موقت و خفیف می‌باشد. همچنین این روش درمانی در برخی مواقع برای بعضی از افراد مانند زنان باردار، کودکان کم سن، وجود عفونت در بافت، صرع و غیره انجام نمی‌شود. از جمله عوارض استفاده از تکنیک سوزن خشک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خونریزی خفیف در محل ورود سوزن
  • کبودی
  • درد موقت در ناحیه درمان در زمان انجام فرآیند

تفاوت درای نیدلینگ و طب سوزنی

هزاران سال است که طب سوزنی به‌عنوان روش درمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد ولی درای نیدلینگ روشی نوین برای تسکین درد به شمار می‌رود که تنها چندین دهه است که از آن کمک گرفته می‌شود. هدف از انجام هر یک از این روش‌ها با هم فرق دارد و تنها وجه تشابه آنها را می‌توان استفاده از سوزن‌های نازک بیان کرد.

هر دو این روش دارای نتایج درمانی می‌باشند و مطالعات زیادی بر روی هر یک از آنها انجام شده است. انجام درای نیدلینگ توسط متخصص انجام می‌شود و بر پایه علم پزشکی می‌باشد. در نظر داشته باشید که محل قرارگیری سوزن در طب سوزنی مشخص و از پیش تعیین‌شده می‌باشد ولی در تکنیک سوزن خشک بر اساس تشخیص درمانگر سوزن در محل‌های مختلفی قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه سوزن خشک باید در محل درستی قرار بگیرد توصیه می‌شود انجام این کار حتماً توسط فیزیوتراپیست انجام شود تا از ایجاد بیماری در فرد جلوگیری شود.

نتیجه گیری

سوزن نیدلینگ یکی از بهترین تکنیک‌های مورد استفاده جهت تسکین درد می‌باشد که توسط فیزیوتراپیست انجام می‌شود. انتخاب مرکز درمانی مناسب که دارای تخصص کافی در این زمینه باشند از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه استفاده از سوزن به‌صورت نامناسب می‌تواند عوارض جانبی برای فرد به دنبال داشته باشد یا سبب عفونت گردد.